Łuszczyca to przewlekła choroba skóry o nawrotowym charakterze. Nie jest zakaźna, ale każdy może na nią zachorować. Pojawia się zazwyczaj u osób dorosłych, na różnych etapach ich życia. Jej podłoże nie jest do końca znane. Dlatego nie ma leku, który pozwoliłby na całkowite uleczenie.

Symptomatyczne dla niej są skupiska suchych łusek pojawiające się na rozmaitych partiach ciała
i towarzyszący im stan zapalny. Zmiany chorobowe najczęściej pojawiają się w tych miejscach,
w których występuje słabe fizjologiczne ukrwienie skóry. Osoby zmagające się z łuszczycą odnotowują momenty nasilenia oraz osłabienia jej objawów.

Karboksyterapia jest metodą chętnie wykorzystywaną w leczeniu łuszczycy. Dowiedziono,
iż wstrzykiwanie dwutlenku węgla prowadzi do zwiększenia stopnia odżywienia i dotlenienia skóry.  Powoduje złagodzenie, często nawet całkowite ustąpienie zmian łuszczycowych.

Po wprowadzeniu CO2 pod skórę dochodzi do:

• poszerzenia i udrożnienia zwężonych naczyń krwionośnych;
  • powstania sieci nowych naczynek.

Terapia dwutlenkiem węgla w sposób naturalny pobudza komórki do głębokiej regeneracji. A to przekłada się na lepszy wygląd i stan skóry.

Zabiegi mogą być wykonywane na wszystkich tych obszarach, w których najczęściej występują zmiany skórne. Mogą to być:

• kolana;
  • łokcie;
  • owłosiona skóra głowy;
  • twarz;
  • dolna część pleców;
  • podeszwy stóp;
  • wewnętrzna części dłoni.

Karboksyterapia znakomicie sprawdza się przy wygaszaniu uciążliwych objawów niemal każdej odmiany tego schorzenia. Wyjątek stanowi łuszczyca paznokciowa i krostkowa.

Najlepsze efekty można uzyskać, łącząc terapię medycznym gazem z  leczeniem farmakologicznym.
W naszym gabinecie można korzystać z zabiegów w celu złagodzenia objawów w momentach szczególnego ich nasilenia. Co nie tylko odmieni wygląd skóry na lepsze, ale także przyczyni się do zwiększenia komfortu codziennego funkcjonowania. Można także stosować je regularnie, aby nie dopuścić do zaostrzenia zmian łuszczycowych na skórze i zapobiec nawrotom choroby.